Půjčky Praha

o půjčkách, půjčování a penězích

Na silnice a železnice bude příští rok opět jménem peněz – ceskatelevize.cz

Praha – Rozpočty na výstavbu dopravní infrastruktury klesají od roku 2010 a budov klesat i nadále. Příští rok by na výstavbu silnic a železnic Melo jít o 1,5 miliardy korun měně než letos. Počítá s tím návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), kterým se na středečním zasedání bude zabydlel vláda.

zdroj: ČT24

Rozestavěná dálnice D8

Rozestavěná dálnice D8

SFDI by Měl celkem podle návrhu hospodařit s částkou zhruba 64,5 miliardy korun. Výhled pro rok 2014 počítá s omezeným rozpočtu na 56,7 miliardy av roce 2015 by Měl SFDI hospodaří se 46 miliardami korun. Podle ministerstva se problém postupného snižování peněz do dopravní infrastruktury projev ztráty schopnosti ČR čerpat peníze z Operačního programu Doprava. Kvůli krácení prostředků plynoucích do rozpočtu SFDI z národních zdrojů prý hrozí, že Zejména v letech 2014 a 2015 nebude dostatek staveb vhodných jako náhradní projekty pro čerpání dotace z EVROPSKÁ UNIE, obává se ministerstvo dopravy.

Ministerstvo dopravy má Těžkej hlavu kvůli náhradním projektům

Hledání náhradních projektů za stavby, které unie nechce Zejména kvůli častému předražování proplácet, zaměstnáváme ministerstvo dopravy čím dál více. Nejznámější stavbou, která je chystaná jako náhradní, je například rekonstrukce Brněnské dálnice D1. Kroměř hrozby vrácenému EVROPSKÝCH dotaci poukazuje ministerstvo na to, že snížení rozpočtu negativně postihne i přípravu nových staveb, které by se mely realizovat mezi roky 2014 a 2020. Škrtání státních peněz prý povede k tomu, že nebude dostatek financí ani pro spolufinancování staveb Společně s EU.

Obavy ministerstva dopravy potvrdil i Petr Moos z dopravní fakulty ČVUT. Státní fond by podle ní pro zachování současného stavu infrastruktury včetně optimálního postupu výstavby ročně potřeboval 68 až 72 miliard korun. Udržení rozpočtu fondu v teto vyšel je prý potřeba do doby, Dokud není hotová Paterna dálniční síť – dálnice D8 do Německa, D3 do Rakouska a D11 do Polska.

Problémem je i připravenost nových staveb

závažnějším problémem než výše rozpočtu SFDI je podle Aleše Tomka z katedry ekonomiky a řízení ve stavebnictví ČVUT skutecnost, že se nepřipravují nové stavby. I kdyby se v budoucnu prostředky pro výstavbu silnic a železnic zvýšily, nebudou připravena projekty, podle kterého by se mohlo začít stavět. To potvrdil i prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví Václav Matyáš. Na vině je podle ní jednak absence dlouhodobější koncepce výstavby a Rovněž legislativní problémy při územních stavebních řízeních a při posuzování dopadají staveb na životní prostředí, kvůli kterého je příprava staveb neúměrně dlouhá.

Podle návrhu bude napřesrok do rozpočtu SFDI z národních zdrojů směrem 43,6 miliardy korun vcetne šestimiliardové dotace pro spolufinancování projektů EU. V letech 2014 a 2015 se ale dotace z národních zdrojů snižuje na 37 miliard korun. Výhledové rámce Rovněž nepočítej s úvěrem Evropské investiční banky (EIB) na spolufinancování EVROPSKÝCH programů. Úvěr z EIB v návrhu rozpočtu pro příští rok činí 1,2 miliardy korun.

Zdroj: ČTK