Půjčky Praha

o půjčkách, půjčování a penězích

Praha si na metro A půjčí od Evropské banky o 3 miliardy víc, než … – IDNES.cz

19. června 2012 16:44

Hlavní město si na prodloužení trasy metra A do Motola půjčí od Evropské investiční banky šest miliard korun, tedy dvakrát tolik, než bylo Původně v plánu. Důvodem je to, že Praha dosud nemá zajištěná dotací z EU, a město nechce, aby se kvuli tomu výstavba zpomalila.

Vizualizace nové stanice Veleslavín, která bude Součástí šestikilometrového prodloužená úseku na trase A | foto: METROPROJEKT Praha a. s.

V květnu se dokonce objevila informace, že Praha muzea o dotací na prodloužení trasu metra A přijal. Nebyla totiž splněna jedna z podmínek pro získání EVROPSKÝCH peněz: původní, Komise předložený projekt, doznal totiž změny a tak v Něm teď chybí některé slíbené stavby ( více ČTĚTE zde [1] ).

Město chce mit proto k dispozici záložní variantu. „Aby ve výstavbě nedošlo ke Zbytečná skluzu, je dobré mit hotovost připraven. Ten úvěrový rámec je dohodnutý, takže jsme se jen rozhodli doporučit, abychom si peníze stahl dopředu a budeme je používat, jak bude potřeba,“ Řekl ČTK předseda finančními výboru Zdeněk Tůma .

Hrozby, že by Praha o dotací přišla, způsobilý změny v projektu. Podle původního plánu Měl být do zprovoznění nového úseku metra v provozu autobusový terminál a záchytné parkoviště P + R na Dlouhé míli na sídliště Dědina, coz požadoval posudek v rámci procesu EIA (posuzování vlivu na životní prostředí, pozn. Red.). Terminál Měl být Součástí rychlodráhy mezi Prahou a Kladna s odbočkou na letiště.

Pražský Dopravní podnik následně přísliby, že Žádost pro Evropsko komisí bude náležitě doplněné. „Vyslaní dotace tak nebude ohrožena,“ uvede Tehdy mluvčí podniku Monika Lojínová.

Úvěr má pomoci jen dočasně, tvrdí primátor

Praha si už dřív u Evropské investiční banky vyjednala podmínky úvěru, která může dosáhnout až 11 miliard korun. Maximální doba splatnosti je 30 let, peníze je možné začít splácet až šest let od čerpání. Úrok bude činit zhruba dvě procenta, předčasné splácen je možné po 18 letech.

„Jakmile budou odstraněny administrativním překážkám, bude dotace EU neprodleně čerpání. Tento krok můžete přímo tedy chápat pouze jako dočasné časové nahrazeno zdroje,“ reklam na navýšení půjčky od Evropské banky primátor Bohuslav Svoboda.

Dostavba metra by podle propočtů z roku 2008 mela stát 18,7 miliardy korun bez DPH, při přepočtení k roku dokončení by mely náklady činit asi 21,1 miliardy korun.

References

  1. ^ více ČTĚTE zde (zpravy.idnes.cz)