Půjčky Praha

o půjčkách, půjčování a penězích

RegioJet do Hamburku jen tak nevyjede, chybí peníze – ceskatelevize.cz

Velikost textu:

Praha – Podnikatel Radim Jančura má Potíže s financováním. A kvuli tomu zatím vážnou jednání jeho společnosti RegioJet s německým dopravcem Deutsche Bahn. Cestující na lukrativní trase mezi Prahou a Hamburkem budou nejméne další dva roky vozit nadále soupravy Českých drah.

autor: iStock / Mapics, zdroj: ISIFA / Thinkstock

Hamburk

Hamburk

Původně Přitom Mely soupravy RegioJetu vyje ve spolupráci s německými drahami již letos v prosinci. Radim Jančura dokonce zadal v Rumunsku výrobu 73 vozů za necelé dvě miliardy korun. Jak ale připustil, banky mu nechtějí dat úvěr. Jeho Dosavadní Působení na trase mezi Prahou a Ostravou je totiž ztrátové. „Banka má problémy se zajištěním platbe u rizikového projektu,“ vysvětluje podnikatel.

Deutsche Bahn proto oslovilo České dráhy, aby z Prahy do Hamburku jezdilo i nadále, nejméne do prosince 2015. „České dráhy MOHOU potvrdit, že Jednej s Deutsche Bahn o zajištění jízdního radu na rok 2015,“ uvádí mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

přehrát video

Jančura vs. Deutsche Bahn

antimonopolní úřad jako arbitr celého případu?

Radim Jančura navíc tvrdí, že řešení situace se získáním úvěru má teď v rukou antimonopolní úřad. Podnikatel li k němu před dvěma lety podal na České dráhy Stížnost. Ty podle jeho názoru na trati z Prahy do Ostravy kazí byznys dumpingovými cenami. „V případě, že ÚOHS nevyřeší problém na lince Praha – Ostrava, je přirozené, protože nebudeme Mít platbe od bank na podobný projekt bez dotace,“ prohlašuje majitel RegioJetu.

antimonopolní úřad ale tvrdí, že vyšetřování brzdí Děravé účetnictví na straně Státního dopravce. A situaci podle ní komplikuje i sám Jančura, který podal na úřad žaloby kvuli nečinnosti. „V této fázi nejsme prakticky schopni na tomto řízení pracovat, protože spis je na SOUDAL a tam je na základě žaloby pana Jančura,“ doplňuje předseda Úřadu pro ochranu hospodářsky soutěže Petr Rafaj.

  •  radim Jančura a jeho RegioJet

    Radim Jančura a jeho RegioJet autor: Sznapka Petr, zdroj: ČTK

  • Úřad pro ochranu Hospodářské soutěže

    Úřad pro ochranu hospodářsky soutěže zdroj: ČT24

POkud tedy Radim Jančura neseženete peníze jinak, možná na německých trať nevyjedou jeho vlaky ani v roce 2016. A Deutsche Bahn nevylučují, že si najdou jineho partnera. „Jednání s RegioJetem Ohledně spolupráce na trase Praha – Berlín – Hamburk stále ještě Probíhají. Jsme však Otevření vůči novému partnerovi. Do roku 2015 budeme každopádně provozovat zmíněný dopravu s Českými drahami,“ říká mluvčí pro osobní dopravu Deutsche Bahn Andreas Fuhrmann.

RegioJet za celý Loňský rok Prodělal 76 milionů korun a není jediný. Společnost Leoše Novotného, ​​Slavíci v listopadu jeden rok na trati z Prahy do Ostravy, takové počítala Ztráty v desítkách milionů korun. Oba podnikatelé za hlavního viníka označují právě České dráhy a jeho nepfiimûfienou nízké ceny. Dopravce však dumping popírá.

Zdroj: ČT24