Půjčky Praha

o půjčkách, půjčování a penězích

Staré pražské tramvaje do šrotu nepatří, 54 jich loni odjelo za hranice – ČT24

Praha – Po letech váhání začal loni pražský dopravní podnik ve velkém vyprodávat vyřazené tramvaje Tatra T3 Různí variantu. Loni se zbavil 54 vozů, které vesměs zamířily na Ukrajinu a do Ruska, kde Dále jezdí. Dopravní podnik začal staré tramvaje prodávám v aukcích, behem roku získal jejich prodejem osm milionu korun. Kdyby šly do šrotu, získal by zhruba čtvrtinu.

zdroj: ČT24

Tramvaje T3SUCS přes převozem do Oděsy

Tramvaj T3SUCS přes převozem do Oděsa

Turista, kterým se vydají třeba do Charkova, Oděsa nebe Kyjeva, se snadno MOHOU na tramvajové zastávce dočkat vozu, který je v minulosti vozil pražskými ulicemi. Místní dopravní společnosti na nich často nemění takřka nic, občas jim zůstávají i pražská evidenčního čísla. Pro dopravní podnik, který staré vozy postup výrazně, aby je nahradil novými tramvajemi Škoda 15T, je jejich prodej do zahraničí zajímavý. V minulosti mu přitom podobné snahy příliš nevycházely. „Díky Aukční dokážeme zvýšit cenu oproti roku 2011 o troj až čtyřnásobek. Jednu tramvaj T3 průměr Prodáme za 152 tisíc korun. Při prodeji do šrotu jsme předloni získali jen 40 tisíc až 60 tisíc za vůz,“ upozornil ředitel dopravními podniku hl. m.. Prahy Milan Křístek.

Loni získal DPP z výprodeje starých tramvají osm milionu korun, prod 54 vozů. Začaly jezdit v Charkově, Krivém rogue, Kursku, Kyjev a Oděsa, jednu tramvaj zakoupil liberecký dopravní podnik jako muzejních. Oproti tomu mezi lety 2008 a 2011 Prodi pouze 41 vyražení vozidel, každé za cenu kolem 70 tisíc. Výjimkou byl prodej starých „tétrojek“ do Severní Koreje v roce 2008, Pchjongjang dal za každý vůz – který však Nejprve musel Proj opravou – zhruba 650 tisíc korun.

Přes výprodej tradičních pražských tramvají typu T3 a variant T3M zda T3SUCS zůstávají Tyto vozy stále Patera provozu v metropoli. Vozovna dodnes vystavují Téměř 200 vozů jezdících v Původní podobě a stovky dalších, které Jsou po rekonstrukci. Doplňují je modernější tramvaje typu T6, KT8, 14T a především 15T, které by postupně mely „tétrojky“ v roli nosné řady pražského tramvajové provozu nahradit.

Zdroj: ČTK