Půjčky Praha

o půjčkách, půjčování a penězích

Studenti musí o půjčku z fondu pro úvěr požádat do konce října – Topky

„Důležité je, aby byla žádost fyzicky u nás ve fondu do 31. října 2013. Doporučujeme proto posílat žádost poštou nejpozději 28. října,“ upozornil Pavel Kučma, který je pověřen řízením fondu.

Žádost o půjčku si studenti mohou stáhnout z webové stránky FNPV. Novinkou je, že ji nepodávají prostřednictvím studijního oddělení své fakulty, ale posílají, nebo přinesou přímo do fondu.

„Podmínkou pro studenty je, že musí být zapsáni v rámci akademického roku, v němž žádají o studium, tz žádost o půjčku mohou podat až poté, co jsou zapsáni do školy a škola jim reálně dokáže potvrdit to, že už se zapsali, „ uvedl Kučma. Žadatel musí mít trvalý pobyt na území Slovenska, nebo musí být v postavení Slováka žijícího v zahraničí. Půjčku může dostat i student – občan Evropské unie, který má právo na trvalý pobyt na území České republiky.

Maximální částka, kterou si studenti mohou půjčit z fondu, je 3000 eur, minimálně mohou získat 500 eur. Úroková sazba v akademickém roce 2013/2014 je stanovena na 4,5 procenta. Půjčka se neúročí, kdy má dlužník zákonný nárok na odklad splátek. Půjčky nejsou účelově vázány, je na studentovi, jak je použije. „Navýšili jsme finanční prostředky určené na půjčky, a to na 5 milionů EUR oproti 3 až 3,5 milionu eur, které byly vyčleněny na půjčky v předchozích letech,“ dodal Kučma . Studenti mohou splácet minimálně pět let a maximálně 10 let.

Doktorandi si mohou z fondu půjčit maximálně 6000 eur. Tito studenti třetího stupně si mohou požádat o půjčku jako studenti, nebo i jako učitelé. „Závisí to na tom, jakou cestou se chtějí ubírat. Pokud vědí, že budou působit jako pedagogové, je pro ně výhodnější půjčka pro pedagogy, pokud neplánují vykonávat učitelské povolání, je pro ně výhodnější půjčka pro studenty,“ řadí Kučma. Učitelé mohou z fondu získat maximálně 30.000 eur.

Fond na podporu vzdělávání (FPV) od 1. ledna 2013 sloučil Studentský uvěrovým fond a úvěrových fond pro začínající pedagogy.